Benefits of Health and Wellness Education in the Adult Population in México, 2006
Keywords:
Perception, health and education, health statistics.Abstract
This paper presents advances in understanding the influence of Mexican education on the perceptions of the adult population regarding their health. The analysis forms part of the oecd conceptual model for understanding the connections between education and social—but not economic—outcomes. Data from the 2006 National Survey on Health and Nutrition is employed to build a logistic model. The study confirmed the idea that people tend to feel healthier as their educational level rises, regardless of their economic condition, ethnicity, age, gender or whether they reside in a rural or urban area. The findings also showed that education is the single most positive influence on the perception of feeling healthy, more so even than economic situation.Downloads
Download data is not yet available.
References
Cenzon, E. y Regazzoni, C. (2004). Relaciones entre educación, salud y crecimiento: Un repaso a la situación en Argentina. Instituto para el estudio del Desarrollo Humano. Documento de trabajo, 18. Recuperado de http://www.paraelcambio.org.ar/contenido/dtrabajo/2004-11-dt18-educacion-salud-crecimiento.pdf
Instituto Nacional de Salud Pública (2007). Encuesta Nacional de Salud y Nutrición, 2006 (Ensanut 2006, base de datos). Cuernavaca, México. Recuperado de http://www.insp.mx/ensanut/
Organización Mundial de la Salud (1946). Constitución de la Organización Mundial de la Salud. Ginebra: Autor. Recuperado de http://whqlibdoc.who.int/hist/official_records/constitution.pdf
Organización para la Cooperación y Desarrollo Económicos (2010). Education at a Glance 2010. OECD Indicators. París: Autor.
Organización para la Cooperación y Desarrollo Económicos (2009). Education at a Glance 2009. OECD Indicators. París: Autor.
Organización para la Cooperación y Desarrollo Económicos (2007). Understanding the social outcomes of learning. París: Autor.
Quesnel-Vallée, A. (2007). Self-rated health: caught in the crossfire of the quest for ‘true’ health? [Editorial]. International Journal of Epidemiology, 36(6), 1161-1164. Recuperado de http://ije.oxfordjournals.org/cgi/content/full/36/6/1161
Wirt, J.; Choy, S.; Rooney, P.; Provasnik, S.; Sen, A. y Tobin, R. (2004). Education and healt. En NCES: The Condition of Education 2004. Washington, DC: U. S. Department of Education, National Center for Education Statistics. Recuperado de http://nces.ed.gov/programs/coe/2004/pdf/12_2004.pdf
Instituto Nacional de Salud Pública (2007). Encuesta Nacional de Salud y Nutrición, 2006 (Ensanut 2006, base de datos). Cuernavaca, México. Recuperado de http://www.insp.mx/ensanut/
Organización Mundial de la Salud (1946). Constitución de la Organización Mundial de la Salud. Ginebra: Autor. Recuperado de http://whqlibdoc.who.int/hist/official_records/constitution.pdf
Organización para la Cooperación y Desarrollo Económicos (2010). Education at a Glance 2010. OECD Indicators. París: Autor.
Organización para la Cooperación y Desarrollo Económicos (2009). Education at a Glance 2009. OECD Indicators. París: Autor.
Organización para la Cooperación y Desarrollo Económicos (2007). Understanding the social outcomes of learning. París: Autor.
Quesnel-Vallée, A. (2007). Self-rated health: caught in the crossfire of the quest for ‘true’ health? [Editorial]. International Journal of Epidemiology, 36(6), 1161-1164. Recuperado de http://ije.oxfordjournals.org/cgi/content/full/36/6/1161
Wirt, J.; Choy, S.; Rooney, P.; Provasnik, S.; Sen, A. y Tobin, R. (2004). Education and healt. En NCES: The Condition of Education 2004. Washington, DC: U. S. Department of Education, National Center for Education Statistics. Recuperado de http://nces.ed.gov/programs/coe/2004/pdf/12_2004.pdf
Downloads
-
HTML
-
PDFSPANISH 370
Article abstract page views: 2653
Published
2013-08-30