Evaluation of the Application of Collaborative Games: “Devorón and Temporal”
Keywords:
Game, collaborative learning, parent participating, teaching methods.Abstract
In this study two collaborative games were evaluated, as a methodological resource for education. The experience was evaluated positively, since father-monitors and professors affirm that the game allows the children to learn values, social and intellectual abilities, specially the vocabulary, and to improve the expression of the language. On the other hand, professors as well as parents think that the participation of the parents helped to improve the effectiveness in the game session, and allowed the parents, to know their children and their necessities better.Downloads
Download data is not yet available.
References
Aucouturier, B. y Mendel, G. (2004). ¿Por qué los niños se mueven tanto? Barcelona: Graò.
Bernstein, B. (1996). Pedagogía, control simbólico e identidad. Madrid: Morata.
Celorio, G. (1996). Desde una transversalidad de trámite a una transversalidad renovadora. Revista Aula de Innovación Educativa, 51, 31-36.
Cereceda, L. (2003). Impacto de los juegos colaborativos “Devorón” y “El temporal” en la formación de los Objetivos Fundamentales Transversales. Documento no publicado, Santiago de Chile: Pontificia Universidad Católica de Chile, Instituto de Sociología.
Fodor, E., Morán, M. y Moleres, A. (2004). Todo un mundo de sorpresas. Madrid: Pirámide.
Krause, M. (1992). Métodos de Investigación Cualitativa. Material de estudio para el curso Metodología Cualitativa. Santiago de Chile: Pontificia Universidad Católica de Chile. Santiago.
Krause, M. (1994). Aspectos de consenso en metodología cualitativa. Documento presentado en el evento La ciencia de la Educación y las Humanidades, dentro del Seminario Métodos de investigación en humanidades de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago de Chile.
Krause, M. (1995). La investigación cualitativa: un campo de posibilidades y desafíos. Temas de Educación, 7, 19-39.
Magendzo, A., Donoso, P. y Rodas, M. (2000). Los objetivos transversales de la educación. Santiago de Chile: Universitaria.
Rivière, A. (1996). La mirada mental: desarrollo de las capacidades cognitivas interpersonales. Buenos Aires: Aique.
Rosas, R. (1998). Aprendizaje implícito de reglas gramaticales artificiales en niños de 1° básico por medio del juego electrónico Maga. Informe de avance de proyecto FONDECYT nº 1980573, Santiago de Chile: Pontificia Universidad Católica de Chile, Escuela de Psicología Chile.
Vopel, K. (2000). Juegos de Interacción para niños y preadolescentes Nº12. Madrid: CCS.
Bernstein, B. (1996). Pedagogía, control simbólico e identidad. Madrid: Morata.
Celorio, G. (1996). Desde una transversalidad de trámite a una transversalidad renovadora. Revista Aula de Innovación Educativa, 51, 31-36.
Cereceda, L. (2003). Impacto de los juegos colaborativos “Devorón” y “El temporal” en la formación de los Objetivos Fundamentales Transversales. Documento no publicado, Santiago de Chile: Pontificia Universidad Católica de Chile, Instituto de Sociología.
Fodor, E., Morán, M. y Moleres, A. (2004). Todo un mundo de sorpresas. Madrid: Pirámide.
Krause, M. (1992). Métodos de Investigación Cualitativa. Material de estudio para el curso Metodología Cualitativa. Santiago de Chile: Pontificia Universidad Católica de Chile. Santiago.
Krause, M. (1994). Aspectos de consenso en metodología cualitativa. Documento presentado en el evento La ciencia de la Educación y las Humanidades, dentro del Seminario Métodos de investigación en humanidades de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago de Chile.
Krause, M. (1995). La investigación cualitativa: un campo de posibilidades y desafíos. Temas de Educación, 7, 19-39.
Magendzo, A., Donoso, P. y Rodas, M. (2000). Los objetivos transversales de la educación. Santiago de Chile: Universitaria.
Rivière, A. (1996). La mirada mental: desarrollo de las capacidades cognitivas interpersonales. Buenos Aires: Aique.
Rosas, R. (1998). Aprendizaje implícito de reglas gramaticales artificiales en niños de 1° básico por medio del juego electrónico Maga. Informe de avance de proyecto FONDECYT nº 1980573, Santiago de Chile: Pontificia Universidad Católica de Chile, Escuela de Psicología Chile.
Vopel, K. (2000). Juegos de Interacción para niños y preadolescentes Nº12. Madrid: CCS.
Downloads
-
HTML
-
PDF
-
HTML
-
PDFENGLISH 221
Article abstract page views: 1818
Published
2007-11-01