The Construction of an Attitude Scale About Professional Ethics

Authors

  • Ana Hirsch Adler Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación Universidad Nacional Autónoma de México

Keywords:

Professional ethics, attitudes, graduate students.

Abstract

This work presents an attitude scale about professional ethics and the process of its construction. We also describe its application in two samples of groups of graduate students, the first one of 15 programs in different knowledge areas in the University of Valencia, and the other one in the 40 graduate programs of the National Autonomous University of Mexico (UNAM). The article includes the types of results obtained.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Escámez, J. (1988). El marco teórico de las actitudes: I. El modelo de Fishbein y Ajzen. En J. Escámez y P. Ortega, La enseñanza de actitudes y valores (pp. 29-50). Valencia: Nau Llibres.

Escámez, J. (1991). Actitudes en educación. En F. Altarejos, J. Bouché, J. Escámez, O. Fullat, P. Hermoso, E. Gervilla, R. Gil, J. A. ibáñez-Martín, R. Marín, P. M. Pérez y D. Sacristán, Filosofía de la educación hoy, conceptos. Autores. Temas (pp. 525-539). Madrid: Dykinson.

Universidad Nacional Autónoma de México, Dirección General de Estudios de Posgrado. (2003). Programas de posgrado. México: Autor.

Universidad Nacional Autónoma de México, Dirección General de Estudios de Posgrado. (2005). Datos de la población total de posgrado en 2004. México: Autor.

Downloads

Article abstract page views: 4754

Published

2005-05-01