Determinants of school attendance of young people in Argentina

Authors

  • Jorge A. Paz Universidad Nacional de Salta
  • Juan Carlos Cid Universidad Nacional de Salta

Keywords:

School attendance, educational opportunities, Argentina.

Abstract

This paper analyzes the socioeconomic determinants of school attendance and time allocation of young people between 15 and 18 years old in Argentina. We are particularly interested in knowing the importance of each of them. The empirical analysis is based on a multinomial logit model for the period 1997-2009 with data coming from the Permanent Household Survey, Instituto Nacional de Estadística y Censos (INDEC), covering the urban population in the country.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alkire, S. y Foster, J. (2009). Counting and multidimensional poverty. OPHI Working Paper, 32, Oxford, Reino Unido.

Becker, G. (1965). A Theory of the allocation of time. The Economic Journal, 75(299), 493-517.

Cid, J. C. (1994). ¿Son los pobres de Salta más intensamente pobres? Salta: Dirección General de Estadísticas.

D’Alessandre, V. (mayo, 2010). Adolescentes que no estudian ni trabajan en América Latina. Sistema de Información sobre los Derechos del Niño en la Primera Infancia en los países de América Latina [SITEAL], 4.

Hausman, J. y McFadden, D. (1984). Specification tests for the multinomial logit model. Econometrica, 52, 1219-1240.

Heckman, J. (1974). Shadow prices, market wages, and labor supply. Econometrica, 42(4), 679-694.

Ley Nacional de Educación (2007). Ley N° 26.206. Hacia una educación de calidad para una sociedad más justa. Ministerio de Educación Ciencia y Tecnología. Buenos Aires.

Spence, M. (1973). Job market signaling. The Quarterly Journal of Economics, 87(3), 355-374.

Downloads

Article abstract page views: 972

Published

2012-05-01

Similar Articles