Structuring Mathematical Context by Means of Problems: A Mechanism for Achieving Effective Knowledge in Higher Educatio
Keywords:
Mathematics teaching, problem-based learning.Abstract
This article summarizes the results obtained in an exploratory and comparative study of two ways of structuring the mathematical content of a B.S. program in Agronomic Engineering at Guantanamo University, Cuba: the formal systematization of the presentation of the knowledge, and an organization through problems. The sign test is used in the proof of the hypothesis. In a preliminary form, at least, it was demonstrated that the variant of systemic structuring of knowledge through problems is more conducive to the efficiency of the knowledge acquired by students than the structure presented by means of the logical exposition of achieved knowledge.Downloads
Download data is not yet available.
References
Engels, F. (1982). Dialéctica de la naturaleza. La Habana: Editorial de Ciencias Sociales.
Guerrero, E. (2001). Una variante para la estructuración del contenido de la disciplina. Análisis Matemático de la carrera Matemática Computación en los institutos superiores pedagógicos. Tesis doctoral no publicada. Universidad de Guantánamo, Guantánamo, Cuba.
Peltier, M. L. (1993). Una visión general de la didáctica de las matemáticas en Francia. Revista Educación Matemática, 5 (2), 4-10.
Guerrero, E. (2001). Una variante para la estructuración del contenido de la disciplina. Análisis Matemático de la carrera Matemática Computación en los institutos superiores pedagógicos. Tesis doctoral no publicada. Universidad de Guantánamo, Guantánamo, Cuba.
Peltier, M. L. (1993). Una visión general de la didáctica de las matemáticas en Francia. Revista Educación Matemática, 5 (2), 4-10.
Downloads
-
HTML
-
PDF
-
HTML
-
PDFENGLISH 139
Article abstract page views: 1541
Published
2004-11-01